Mijnoranjevolvo.nl zoekt sponsors!

Reizen 2024 (40)

Reizen in 2024

R-M

Na het richten, passen en meten moet er flink gelast worden. Het is uit gelopen van schade herstel naar restoratie van de oranjedame. Alles ligt toch al open en bloot, waarom zou je die niet meteen aanpakken? Van de ene roest plek kom je bij een volledig door geroesd delen. Alles moet ontroest / gelast worden voor dat je verder mag overgaan tot voorbewerking voor het spuit werk.   Van wegen het gemoedelijk manier bij Toncar is het soms lastig om onderscheid te kunnen maken tussen klanten, vertegenwoordigers of kennessen.   Fred van Egmond spreekt iemand aan, op een zoals altijd een gemoedelijke manier en zeg tegen mij   zoek je een sponsor  dan moet je bij deze meneer zijn. Meneer Eric van Vloten [Sales Consultant van R-M ]. Na een korte verhaal van mij over mijn aanvaring met een boom en de wijze hoe de verzekeringsmaatschappij deze zaak wilt afhandelen, heeft de heer Eric van Vloten besloten te sponseren. Met alle nodige middelen die nodig zijn voor de voorbehandeling voor dat je gaat spuiten. Ook de verf voor deze classic dame.   

Lees meer...

Precisiewerk

De bedoeling van het aanbrengen van de donor deel aan de oranje dame is niet alleen dat zij in elkaar passen. De chassis moeten precies in lijn worden gebracht. Zowel in de breedte ,hoogte als de lengte moeten op de juiste plaats worden gelast. Er mag geen verandering komen in de kooi constructie. (veiligheidskooi) Absolut geen zwakke plekken vertonen. Het laswerk mag niet deugdelijk zijn maar perfect. Alle portieren moeten goed sluiten, zeker wanneer de dame op de wielen staan. En zo is het ook.       EEN VAKMANSWERK.

Lees meer...

De operatie is begonnen

Er is geen weg terug. Zoals de oranje dame is de witte Volvo er ook klaar voor. Beiden zijn ontdaan van alles wat gedemonteerd moet worden. Dat recht getrokken moet worden is ook al recht getrokken bij de oranje dame. Maar het is eerst de witte Volvo die gezaagd wordt. Eerst wordt een mal gemaakt en die wordt dan vast gezet aan de hefbrug. De witte auto wordt dan aan de mal vast geschroefd. Dan wordt dat gedeelte van de witte auto die niet gebruikt wordt er van af gezaagd en verwijderd. Er blijft een halve cabrio auto over. De auto zijn niet van de zelfde bouwjaar waar door er het een en andere aangepast moet worden. Dit alles wordt gedaan bij TonCar in Berkel en Rodenrijs door Jelmar en ik onder supervisie van Fred van Egmond de service manager van TonCar. Dan moet ik de oranje dame door zagen. Dat doet mij pijn maar het moet. De grote operatie is begonnen.

Lees meer...

Donor Auto

Na dat alles is gedemonteerd komt de grote van de schade duidelijker in beeld. Het is erger dan ik gedacht had. De versnellingsbak is stuk. Hoe dat heeft kunnen gebeuren weet ik niet. Wel is te zien dat de versnellingsbak pook geforceerd in de tunnelbak klem is komen te zitten. Met als gevolg dat de tunnelbak om hoog is gedrukt. De motor draait vrij rond maar de versnellingsbak zit vast geblokkeerd. OP dit moment ben ik bezig wat onderdelen te verzamelen. Ik krijg heel veel adviezen, aanwijzingen en aanbiedingen maar wel voor de hoofd prijs. Vaak om niet aan te beginnen.

De familie van Susante uit Limburg heeft de reisverslagen van mijnoranje volvo gelezen en ook het slecht nieuws van dat ongeluk gezien op tv. Dat heeft hem diep geraakt en via de mail hebben zij contact met mij opgenomen en een donor auto aangeboden die ik helemaal gratis mag op halen. En als wij een kop koffie met Limburgse vlaai aangeboden krijgt, ja wat kan ik hier aan toevoegen? 

Familie van Susante uit Limburg Bedankt.

Lees meer...

Hoe gaat het met Frits

De bezoekers teller van de site groeit elke dag. Het medeleven is en blijft. Regelmatig krijg ik nog telefoontjes en appjes van belang stellenden met de vraag hoe het met Frits gaat. Eigenlijk weet ik het niet. Ik voel mij net zoals ik mij voelde voor dat ongeluk. Ik heb geen pijn , niets gebroken of anders reageren dan anders. Niet nerveus om achter de stuur te gaan zitten. Eigenlijk kan ik mij weinig van dat hele gebeuren herinneren. In het ziekenhuis hebben zij wel een chip onder huid aan gebracht om mij te gaan monitoren. Ik moet het wel zelf activeren wanneer ik mij niet lekker voel. Hij gaat dan drie minuten terug en drie minuten verder registreren wat er gaanden is. Hij grijpt niet in. Maar ik voel me prima. Donderdag 26 juni moet ik mij aanmelden in het ziekenhuis om mij chippie uit te lezen. Intussen ben ik druk bezig met het herstellen van de oranje dame. Ik ga nog steeds voor de drie maanden reparatie. Het val niet mee om aan sommige onderdelen te komen. Maar het moet lukken.

Lees meer...

Geld of Auto

De klap was zo hard, dat de motor 20 cm naar achter is komen te liggen. Dan is de uitspraak van de schade expert snel en duidelijk. Dat is meer dan 75% van de all risk taxatie waarde. Van de verzekeringsmaatschappij kan ik kiezen voor geld maar dan ben ik de auto kwijt. Kies ik voor de auto, dan krijg ik geen cent. Geen totaallos met behoud van de frak. Uiteraard gaat Frits voor de oranje dame. De reactie en steun komen zowel van uit Nederland als veruit het buiten land van daar. Telefoontje en app uit Bangkok, Suriname El Salvador, USA en Suriname. Het mede leven is groot. Intussen ben ik begonnen met de herstel van de oranje dame bij Tomcar in Berkel en Rodenrij. Ik heb drie maanden hiervoor uit getrokken.

Lees meer...

Op leven na dood

Vrijdag 28 maart 18.00 uur 2025 was een zwarte bladzijde voor deze oranje dame. Na een rit van 30 km vanuit Uithoorn naar Leiden op ongeveer 1 km voor de thuis basis van de oranje dame ging het helemaal fout. Ik raakte onwel onder het rijden achter de stuur door tot nu toe onbekende oorzaak. Het gevolg is dat ik met plak gas in de derde versnelling tegen een boom in de binnen berm reed. Dat hele gebeuren heb ik niet bewust mee gemaakt. Na de harde klap ben ik weer bij gekomen en hoorde iemand tegen mij zeggen, meneer blijf zitten. Meneer blijf zitten. Ik zag een paar agenten staan, fotograven en een paar mensen die aan het filmen zijn. Het was life op AD nieuws. Terwijl mijn naasten er nog niets van afwist. DAT IS NIET NETJES. Nieuws mag snel verspreid worden maar houd je heel even in. Denk even na over de schrik en sjok bij de familie als zij het op z'n manier moeten ZIEN en HOREN. Na drie dagen ziekenhuis ben ik intussen weer thuis en het gaat prima met mij. Ik heb er verder niets aan over gehouden op een schrammetje op mijn voorhoofd na. Het ziet er niet goed uit met de oranje dame. Maar kosten wat het kosten mag, ik zal mijn uiterste best doen om haar weer te herstellen.

Lees meer...

LUXEMBURG

Ik ben weleens eerder naar Luxemburg geweest maar dat was in 1975. Dat is een poos geleden zullen wij maar zeggen. Ik kan mij weinig van herinneren. Toen heb ik alleen Luxemburgstad bezocht. Maar nu hebben wij de dorpjes bezocht. Uiteraard zijn wij een dagje naar Luxemburgstad geweest. Een week door brengen in Luxemburg was geweldig. Wij hebben geen regen gehad en de temperatuur was prima, 30 gaden Celsius. Ideaal om zo weinig mogelijk te doen. Het was echt een luie vakantie. Ik wil iedereen aanraden om dit te doen. De benzine is goedkoper dan in Nederland en het openbaar vervoer is gratis. Rijden in Luxemburg is berg op berg af, scherpe bocht naar links of naar rechts en dan een brug over. Rondom Luxemburg stad zijn ze overgestapt naar tunnel aanleggen. File rijden hebben zij niet, maar als je in Nederland ben, dan weet je wat je te wachten staat. In de buurt van Maastricht, Den Bosch en Utrecht is het dan raak. EN NU IS HET OP NAAR DE VELGENDE TRIP.

Lees meer...

Luxemburg Stad

Donderdag werd een dagje Luxemburg stad, een  van de rijkste steden van Europa, met iets meer dan 100000 inwoners. Het is een belangrijke stad voor de internationale financiële sector en ook een de vestigingsplaats van o.a. het Europese Hof van Justitie. We hebben wat rondgewandeld in de autoloze binnenstad en zagen winkels van alle grote merken, zoals Breitling en Dior.  In het midden van de stad ligt een grote brug, die beide delen met elkaar verbindt.  Aan de andere kant van de brug ligt het wat oudere gedeelte van de stad en het stationsgebied. Na een lunch in het centrum zijn we weer terug naar Vianden gaan rijden. We kwamen nog langs een hele grote kermis en ook langs een heel nieuw deel van de stad, met vele futuristische gebouwen, zoals bij ons de Zuidas van Amsterdam. Na een wijntje aan de rivier, zijn we gaan eten bij een restaurantje, wat hoger op de heuvel. In Luxemburg stad raakten we in gesprek met een jong stel (zij kwam uit Brazilië, hij uit Ierland ) Bij het diner zaten er 2 mensen naast ons uit Hawaï (zij, oorspronkelijk uit Frankrijk, hij, geboren in China) De wereld is toch wel heel open geworden......

Lees meer...

Echternach

Van Vianden naar Echternach is het ongeveer 36 km rijden, niet ver dus. Eerst moesten wij wat benzine tanken en dan meteen vragen waar wij LPG kunnen tanken. In Luxemburg kun je makkelijk met één van de drie talen alles voor elkaar krijgen. Frans, Duits en Engels.  Frans is mijn taal niet dus begin ik met Engelse taal.  Nee ,dan maar Duits, met handen en voeten komen wij er wel uit. Maar als de weg na ongeveer 27 km is afgesloten en je moet terug, is het verstandig dat je de weg gaat vragen aan de eerste en de beste persoon die je tegen komt. Laat het dan net een Pools iemand zijn die alleen Pools spreek. Geen ramp, wij komen er wel uit. Helemaal op nieuw beginnen en een andere route volgen. Gelukt, en Echternach is een dorp met 2000 inwoners die voor 6000 toeristen  moeten  zorgen. Maar al en al het is een leuk en gezellige plaatsje. Heelveel Terrasjes en een meer en genoeg te eten en drinken. Echternach is een stuk vlakker dan Vianden. Het was 30 graden.

Lees meer...

Vianden

Na een autorit van 380 km, met 2 tussenstops (1 voor koffie en 1 voor PiPi) , 2 foute afslagen (1x door de onlogische manier van fly overs in België, als je  rechtsaf wil slaan, moet je links voorsorteren en 1x door onze eigen onoplettendheid) zijn we aangekomen in Vianden. Dit is een dorpje, gelegen tussen 2 bergen en het bestaat uit een tweetal straten, die elkaar kruisen met een brug over het riviertje de Our.  Door de ligging in het dal, ligt elke dag een deel van het dorpje in de schaduw.  Allereerst hebben we ons onderkomen voor 3 nachten gezocht.  Dit is "hotel Auberge du Château ", gelegen in het wat hogere deel van de het dorp, gerund door een jong stel, zij is Nederlandse en hij komt uit Luxemburg, beiden zijn zeer openhartig en waren zo vriendelijk om voor ons een parkeerkaart te regelen, zodat de Oranje Dame voor de deur kan staan.  Na een korte wandeling hebben we gekozen om te dineren in Restaurant "Victor Hugo", wat geen slechte keuze bleek, we hebben heerlijk gegeten.  In Vianden is niets waterpas, alles ligt in een hoek van 30 graden, ook de rivier. 

Lees meer...

Het Luxemburg Gevoel

Zij die de laatste film voorstelling ( Azië ) hebben bezocht heeft van mij te horen gekregen dat de organisatie die de Rally's organiseerden , er mee is gestopt. En dat is juist. Maar dat wil niet zeggen dat de oranje dame met pensioen gaat of dat zij stil gaat liggen achter de geraniums. De trouwe bezoekers van deze site hebben gemerkt dat er in tussen West Europa en Ierland is gereden. Op dit moment zijn wij bezig met de voorbereiding voor Marokko in 2025. De route en de datum zijn al vast gesteld, maar die worden wat later gepubliceerd. Het vraag veel tijd en energie om dit alles goed te plannen en op gegeven moment krijg je een Luxemburg gevoel. Dat houd in dat de dame naar Luxemburg gaat. Uiteraard zullen de belevenissen en foto's op de site worden vermeld.

Lees meer...

The Finish

De 106de 4Daagse Walk of the World is gelopen. Voor mij is het de derde keer dat ik mee heb gedaan en uit heb gelopen. De 30 km afstand. In totaal zijn er 45445 deelnemers gestart en 41552 hebben het uitgelopen. Het is zoals de andere jaren gezellig maar de vierde dag is ingekort met 10 km van wegen de hitte. Eigenlijk hebben wij deze 10 km in de andere dagen gelopen. Elke dag moet je iets meer km lopen dan de 30 km van de organisatie. Maar dat maakt allemaal niets uit. Het gaat om de sfeer. Ik heb geen last gehad van blaren en ik had een gemiddelde loop tempo van 5 km per uur. Wie weet doe ik volgende jaar weer mee.

Lees meer...

De Zevenheuvel

Vandaag start ik om 7.15 uur en om 13.00 uur was ik binnen. Het is het de dag van de zeven Heuvel. Niet te onderschatten en het is en blijft een nare dag van de 4Daagse. Het is de hele dag droog gebleven, leuk maar vanaf zeven uur is de zon gaan schijnen. In de ochtend uren was het te doen maar het is niet verstandig om na 15 uur te gaan finishen. Vandaag zijn er een paar deelnemers onwel geworden en de hulpdienst moest erbij  komen. Van horen zeggen heb ik gehoord dat het gisteren ook al fout is geweest. Maar voor mij was het weleens waar een zware dag maar ik heb het binnen de verwachte tijd gelopen. Tot nu toe zonder blessure en ik hoop dat het dan ook zo blijft. Het is toch noch maar één dag.  Laatste nieuws, morgen mogen wij 10 km minder lopen van wegen de hitte. Ik had makkelijk de 30 km gelopen. 

Gisteravond ben ik wel de drukte in geweest. De Rose Woensdag Avond. Sta ik te genieten van de muziek en al. Loopt een jong snuitje mij voorbij en zegt tegen mij  OUWE STA JE TEKIJKEN HOE DE JONGEREN HET TEGEN WOORDIG DOEN !!!!!!

Lees meer...

De Rose Woensdag

De dag van de 4damaagse begin altijd met het vermelden over de gang van zaken wat betreft de deelnemers. Zijn er afvallers, zo ja hoeveel. Daarna gaan wij kijken wat de weersverwachting is. Gunstig vandaag en dat blijft zo. De ochtend begin donker tot dreigend met misschien onweer. Maar het blijft daar bij en het is een ideale wandel dag geworden. Vandaag gaat de route door Wijchen en dit is één van de meest populaire route van de 4Daagse. Het ontvangst en de enthousiast van de Wijchenaars is geweldig. De route van vandaag was meer langs landerijen en veel groen.  Het bleef droog en tegen een uur of 12 is de zon gaan schijnen. Om 13.00 uur was ik binnen. De start was om 7.30 uur. Deze prachtige route van vandaag is meer een zoetmakkertje van de organisatie. Morgen krijgen wij de zeven heuvels voor onze kiezen. Maar vanavond ben ik wel van plan om een naar de drukte te gaan.

Lees meer...

the Walk of the World

De blauwe dinsdag zoals die genoemd wordt, is dag 1 van de 4Daagse van Nijmegen. De dag begin met de aankondigen van de aantal lopers, die zich niet hebben aangemeld. Wel ingeschreven en betaald. Daarna gaat iedereen zich positioneren voor de start schot. Maar er is het één en andere veranderd dit jaar. Voorheen werd er gestaart in totaal zes verschillenden start tijd met een tussen pauze van een half uur. maar dit jaar wordt het drie verschillenden start tijd. Dan wordt het heel druk. Het is net als wanneer een krabben kolonie een jaarlijkse tocht aan het maken is voor de paar seizoen. Je loop de andere net niet over. Maar het is gezellig en iedereen is even vrolijk. Wij hebben er zinnin in (mooi). Ik ben benieuwd hoeveel lopers morgen aan de start verschijnt. Maar vandaag was een mooie wandel dag. Het is droog gebleven de zon was goed aanwezig maar regelmatig hadden wij een afkoelend wind. HEEEEELIJK. Morgen een nieuwe dag. Het feesten hier in Nijmegen gaat ieder dag volop door.  

Lees meer...

Dag 0 van de 4Daagse

Het is vandaag dag 0 van de 106de 4Daagse van Nijmegen. Voor de Nijmegenaren is vandaag een normale maandag terwijl Nijmegen vol loop met deelnemers die zich moeten laten registreren. Zij die mee wilt doen moet zich voor 17.00 uur aanmelden. Anders gaat jou feest niet door. Het lopen dus. Mijn maat Ed is met mij mee gekomen om vandaag gezellig door brengen. Hij loop dit jaar niet mee. Eerst heb ik mij aangemeld voor de loop en daarna gaan wij naar de Ganzenheuvel waar ik de komende vijf dagen gaat logeren. Ook hier moet ik mij laten registreren. Wij slapen met 6 persnone in een klaslokaal. Het is te doen. Anders is het met 80 personen in de gymzaal. Daarna zijn wij ( Ed en ik ) gezellig samen wat gaan eten en drinken. Nog even genieten van de vooravond feest stemming. Ed gaat met de laatste trein terug naar huis.

Lees meer...

De 4Daagse van Nijmegen

De koffers zijn nauwelijks uitgepakt of zij worden weer ingepakt, maar nu voor de 106de editie 4Daagse van Nijmegen. Laat het duidelijk zijn. De oranje dame rijdt zelf niet mee maar de chauffeur loopt wel mee. Op deze site zal ik u daarom op de hoogte houden. Vier maal de 30 km wordt de loop afstand en dit is de derde keer. Scheepsrecht is drie maal wordt er vaak gezegd. 

Lees meer...

IERLAND 2024

Vroeg vertrokken naar Rosslare voor de overtocht naar Fishguard.  Grappig was, dat er een aantal Nederlandse Triumph"s aankwam voor een tour door Engeland (ja,ja....er zijn meer van "dat soort"mensen). Natuurlijk even een babbeltje met de deelnemers gemaakt.  Na aankomst meteen gaan rijden richting Harwich, maar om de de ring van Londen te vermijden zijn we iets naar het Noorden gereden. Helaas schoten we daar weinig mee op en kwamen we in een grote file terecht. Daardoor hebben we het programma wat aangepast en zijn we terecht gekomen in het plaatsje Olney, een dorpje met een gezellig plein en wat restaurantjes. Gegeten hebben we bij een Iranees, die is getrouwd met een Italiaanse (een zeer gevarieerde keuken dus).  De volgende dag was het laatste deel in Engeland.  We hadden een caravan gereserveerd op een groot vakantiepark (4 slaapkamers, een woonkamer, een badkamer en een keuken.  Het was heerlijk weer, dus we begonnen met een biertje op het terras van het park en daar ontmoetten we Coby en Dirk uit Groningen. Het werd een gezellige avond met ze, die, voor ons, vroeg moest eindigen vanwege het vertrek van de boot, de volgende ochtend. De overtocht naar Hoek van Holland was heel relaxed, dit kwam o.a. door de Captain"s Cabin, die we gereserveerd hadden met een heerlijk 2 persoons bed en een goed gevulde minibar. Toen we in het restaurant een ontbijtje wilde nuttigen, duurde het wat lang voordat het klaar was. Om dit te compenseren kregen we 2 lunchbonnen, dus ..........  Alle lof voor Stena Line, prachtige schepen, keurige en snelle inscheping, goede service, niets op aan te merken. 

We hebben veel gezien, veel gedaan, bijzondere mensen ontmoet, in leuke B &B 's geslapen en prachtig weer gehad. Het was een vakantie om nooit te vergeten!!!!!!!!!!!!

 

Lees meer...

Kilkenny

We zijn nog even wezen eten in Dublin, waar het op zondag al een stuk rustiger was.  Maandag opgestaan en naar het (volkomen willekeurig gekozen) plaatsje Kilkenny gereden.  Dat werd een verrassing voor ons, een heel leuk toeristenplaatsje met gezellige straatjes, leuke winkeltjes en restaurantjes.  We hebben er gewandeld en kwamen een prachtig kasteel tegen "Kilkenny Castle".  Omdat het al wat later op de dag was, besloten we de bezichtiging de volgende dag te doen.  Eten hebben we gedaan in een heel groot restaurant / Pub, waar 's avonds live muziek was, verzorgd door een 3 mans formatie.  Dat was heel opzwepend en op een gegeven moment werd er ook flink gedanst.  Ook als je niet zo van Ierse muziek houdt, was dit een leuk optreden.  Geslapen in een B & B in het centrum.  Omdat we vandaag maar een heel klein stukje moesten rijden naar Rosslare (om morgen de boot te pakken) , hebben we dus nog wat tijd in Kilkenny doorgebracht en het kasteel van binnen en buiten bezichtigd.  Heel groot en indrukwekkend.  Na een cappuccino in het dorp zijn we de auto gaan ophalen en naar Rosslare gereden.  Vandaag een wat mindere dag, wat het weer betreft, beetje grijze lucht en wat druppels regen.  We zitten nu ongeveer 5 kilometer vanaf de haven, vanwaar we morgen om 08.15 vertrekken, richting Engeland.  Dat wordt dus heel vroeg opstaan. 

Lees meer...

Dublin

op naar Dublin.....

Omdat het moeilijk was om (betaalbaar) onderdak te vinden in Dublin, hebben we besloten om in het plaatsje Swords te gaan overnachten en we vonden een B & B in deze plaats.

Nou, we hadden niet beter terecht kunnen komen, ongeveer 20 minuten rijden van Dublin, een heerlijke grote kamer met een terrasje voor de deur en met Mary en Jimmy, die hun

best doen om het iedereen naar de zin te maken. We kregen al meteen twee goede tips voor Dublin, de parkeerplaats, die we in onze navigatie moesten zetten en de route er naartoe.

( Don"t use the Tolltunnel/ stay on the M1 !!!!!). Zonder deze tips zou het heel moeilijk geweest zijn om in de stad te komen.  Mary vertelde er wel bij, dat het heel druk zou zijn in de stad,

vanwege de artiesten, die concerten gaven in de stadions (o.a. Pink en Take That) . Nou, "druk" was een understatement.........het was vol, vol en vol. De pubs, de straten, de vele bussen en

ga zo maar door. Er was veel muziek in de straten en pubs, overal werd gezongen en gespeeld. We hebben rond gelopen en gegeten en zijn toen weer naar onze rustige B & B terug

gekeerd.

Na een goede nachtrust en dito ontbijt zijn we naar het plaatsje Howth gereden, natuurlijk weer op aanraden van onze Mary. Als eerste hebben we kasteel Howth bezocht, helaas

konden we er niet naar binnen, maar hebben we wel lekker gewandeld in de tuin er omheen. Toen doorgereden naar het plaatsje zelf, een heel gezellig vissersdorp met een haven,

veel restaurantjes en een leuke toeristenmarkt. Het was er behoorlijk druk ( op zondag en prachtig weer). We hebben lekker op een terrasje gegeten en zijn daarna doorgereden

naar de Cliffs. Daar geklommen, gewandeld (niet helemaal omhoog ), genoten van de prachtige uitzichten en heel veel foto's gemaakt. 

Kortom, het was een prachtige dag. 

Lees meer...

Dag twee in Belfast

Wij hebben besloten om een extra dag bij te boeken in de zelfde B & B. Dat kan maar dan krijgen wij een andere kamer. Kleiner en op de tweede etage en het bad/toilet is via een andere deur. Geen en suite dus. Ik heb van de receptie gehoord dat er een mars gaat plaats vinden in de wijk waar de wall is. Is het gevaarlijk of lastig om daar naar toe te gaan? Nee is zijn antwoord. Is het misschien verstandiger om met een taxi te gaan? Waarom zij hij. De taxi is onnodig duur voor z'n rit en als je naar informatie gaat vragen over het geburen daar, krijg je altijd een eenzijdig informatie. Als je geen narigheid zoek is iedereen aardig tegen je. Kortom het is nog steeds een kruitvat daar. Wij hebben er niets van gemerkt. Het duurde te lang voor ons om de mars mee te maken omdat het pas om half acht avonds gaat beginnen. Wij zij gaan eten bij de chinees / japanner restaurant en daarna is het toch een beetje laat geworden in een pub samen met een andere stel uit de chinees/ japanner restaurant.

Lees meer...

Belfast

Vanaf fivemilestown ging het naar Belfast, een mooie rit door het glooiende landschap. De zon ging steeds uitbundiger schijnen, dus we waren tevreden.

Onderweg, via Booking.com een kamer gevonden in een mooi, groot huis, " The Gregory ", gelegen in de levendige studentenwijk Queens.

We konden achter het huis parkeren en toen.......... wilde de Oranje Dame niet meer starten. Gelukkig kon ze naar de parkeerplaats worden geduwd.

Na het inchecken naar de stad gelopen, gegeten bij een Pub en daarna wat rondgekeken. Belfast is een stad met van alles wat ( oude, rommelige straatjes, een 

fantastisch mooie Universiteit, een Gemeentehuis, dat lijkt op het Capitool in Washington en heel veel muurschilderingen, nog komend uit het verleden met alle narigheid toen)

Teruggelopen en al 17.500 stappen op de teller, dus na een rustpauze op de kamer weer de stad in.....maar nu met de bus. Prima gegeten in een visrestaurant en daarna weer de bus genomen 

naar ons tijdelijke onderkomen, nog even de kroeg bezocht voor een afzakkertje en vervolgens het bedje in gekropen.

De volgende ochtend besloten we nog een nachtje bij te boeken, helaas konden we niet in onze kamer blijven, we konden alleen een kleine kamer boeken op de zolderetage, met een

badkamer apart, maar who cares ??????

 

 

 

Lees meer...
Abonneren op deze RSS feed